neljapäev, mai 17, 2007

relax, it's fedex

Mõtled, et tellid 2 t-särki USAst, ühe endale, teise kingiks (Jim, ära sina edasi loe). No tellid siis. Maksad nende eest kokku 40 taala, okei, Fedex siis Fedex, kiire ja korralik, maksame selle 20 taala toomistasu siis pealegi. Kred kaardilt võetakse küll kokku 70 maha, aga mis seal ikka. Väärt asjad, mentalite raviks läheb osa rahast kah, võid selle 820 krooni siis maksta kahe särgi eest.

Veidi aja pärast tuleb postkasti paar paberit Eestist, et me ei saanud teid kätte ja helistate äkki, sest vahepeal on mu telefoninumber saatelehel Fiji oma vastu vahetatud. Helistad. Tulebki jälle ise Kesk-Sõjamäele tolli vormistama minna, sest kui see firma mu eest teeb, maksab teenus alates ca 500 kroonist ja võtab nädala. No võtad järgmine päev auto ja lähed. Esmalt põrutad Suur-Sõjamäed pidi poolde Lagedisse, siis leiad tagasisõites õige teeotsa üles. Hiilid läbi paari telliskivi alt (lubatud vaid ehitaja loal) ja voila – lennuväljaäärne logistikakeskus.

Seal saad kaks paberit Fedexi kohalikult partnjorrilt, jalutad teise maja otsa tolli, pead vastama küsimustele, kas „Riided” on joped või püksid, siis mis sugu inimesele särgid toodetud on, kes nad tootis, mis materjalist nad tehtud on jne. Siis maksad tollikassas kokku 222 krooni mingeid erinevaid protsente ja saad esimese leti ääres kritselduse „kaup vabastatud.” (Üks tüüp tõi assortiikarbi mu kõrval inspektorile, järgmine kord võtab ka midagi nihukest ligi, äkki pääsen materjaliteaduse osastki).

Siis lähed kolmandasse Cargo Handling jointi, kus tuleb veel hulk pabereid täita, 177 krooni maksta (mingi järjekordne käitlemistasu + 50 krooni, et nad kaks päeva hoidsid seda poolekilost ümbrikku, aga ma poleks ju kuidagi saanud varem minnagi, kuna ei teand).

Ja saadki lõpuks kaubaga linna tagasi kolistada. Ei läinud pooltteist tundigi ega pooltteisttuhandet kroonigi kahe shirdi eest, mis ise nii neli sotti maksid. Elagu kullerteenused. Okei, see on Eestis kõigi nihukeste diilidega vist samamoodi, aga lõbusaim on Fedexi mingi aja teine slogan „whatever it takes”, mis tundub kirjeldama mitte firma väärtusi, vaid kliendi kannatusi oma panderolli kättesaamiseks. Tmv.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

http://www.aripaev.ee/2713/rubr_transport.html?menu=1&leht_id=2713

Põms nii ongi. Ja mitte aint FedExiga.

Jrm ütles ...

uiui, olen korra ka käind seal FedExis paki järel. tõmbasin kalendris pärast selle kuupäeva maha.

Anonüümne ütles ...

Küll aga saab olukorda veidi ennetada:
1. Lastes särgid eraldi saata, siis on mõlema hind tollimisel kuuluvast väiksem
2. Paludes saatjal arvele kirjutada 10 taala või saata nad kingituseks pakituna ja ka ilma arveta (mis tähendab küll, et kaotad võimaluse pakk kindlustada)