esmaspäev, juuni 07, 2004

Alustame reedest.

Varusin ometi kenasti aega, et mitte j�lle Tartusse kihutada. Aga linnapiiril, oh imet, kohtasin vilkureid ja mingit edevat kolonni. Das President of course. Lippas lipu syntarile ilmselt ja �ldse mitte tordi, kringli, korvi ja kepiga nagu Kivir�hk kirjeldas Minu Kroonis.

Otsustasin siis mitte v�ga originaalse triki kasuks ja v�tsin kortee�i sappa. K�ige ees s�itis punase vilkurika milku, siis Da Audi, siis must vilkuritega Subaru, siis mingi s�jav�epolitsei, siis must Vito, siis mingi m�ttetu merss ja l�pus vilkuriga Subaru j�lle. Ei olnd halb vaatepilt. K�ik autod t�mbasid teeserva kenasti ja mul on sellega eriti hea m�lestus kui talvel Tartust Talina s�itsin ja vastutulev kolonn mind konkreetselt purgaas teelt v�lja l�kkas. Igatahes - juba kaherealisel teel saime nii �le 150 kilsa tunni kohta torust.

Ega ma ei lootnud, et mind v�ga kaua seal peetakse, aga l�ks paremini kui arvasin. M�ned kohad olid k�ll k�hedad, kuskil tolmustel kurvidel, kui kolm �hmis rekkat teepervele ketsas ja saja meetri ulatuses tihe liivapilv �leval oli aga meie kuulsusrikas konvoi pealt sajaga sellest l�bi kimas. Ardus l�ks kitsaks, ma ei julgenud nii r�igelt ka eeskirju rikkuda nagu nemad ja t�mbasin mingi teise auto taha. Aga sain varsti kannule j�lle, ime k�ll. Oli ohtlikumaid ja v�hemohtlikumaid kohti, aga ellu j�id vist k�ik, isegi teeserva surutud masinad m�lemal pool teed. Annas panin julmalt nende j�rel, adrenaliin tahtis silman�gemise v�tta. Kadestasin h�rgi k�vasti.

K�kital siis kohtusin julgestuspolitseiga. Tegelt oli mingi crash seal ja need reguleerisid �hel suunal m�lemalt poolt tulevat liiklust ja mind siis maha t�mmatigi. Teavitati, et kiiruse�letamise eest 79. kilomeetril, eess�itvast Subarust m��detuna. Ja Annas keelatud alal m��das�idu eest. A muidugi s�itsin ma nende j�rel. Ohkasin vaneminspektor Laasile vaikselt, et rahvas ei hakka kunagi m�istma, miks mitteoperatiivautodel on vaja eeskirju rikkuda, aga tema kordas mulle �llalt, et tegu oli Vabariigi Presidendiga! Missa niuksega r��gid.

Vahepeal teatati raadiost, et Vabariigi Viies on kaheksak�mne teise kilomeetril. Minu kutt karjus omadele, et tehke Tallinna suund vabaks, balambalaa. Hetk hiljem tuiskaski keegi m��da, tundus, et Juhan. L�ks veel natuke ja minu kutt karjus uuesti, et miks kurat tee vaba ei ole, Vabariigi Viies (paatosega) on juba kaheksak�mne teisel kilomeetril. Ma kohmasin, et ta s�itis juba m��da. Kutt raadiosse: "V�i siis enam mitte". Kostis v�ike kr�bin ja keegi vastas loiult: "Midagi siin l�ks jah". Ja MINA olin oht riiklikule julgeolekule??

Edasi tuvastas milku, et mul pole kehtivaid rikkumisi, m�rkis t��kohana "ei t��ta" (nuuks) ja siis tulid v�ikamad k�simused - kas ma soovin kaitsja osalemist �lekuulamisel ja kas soovin asja arutamisest kohtus osa v�tta. Esimest ei tahtnud, teine tundus fun enough. Pidin ikkagi poole �heks Tartusse filosoofiaseminari j�udma, et arutada teemat "Miks k�ituda moraalselt?".

Sain siiski aint kiiruse eest (v�hem kui Taimla, rohkem kui Kraft), kuna muid rikkumisi ei mahtunud v��rteoprotokolli lihtsalt kirjutama. V�ike vedu. �lekuulamisprotokolli ei osanud oma seletuste alla ka muud kirjutada kui et "�letasin vastutustundetult kiirust ajakirjandusliku eksperimendi raames, saamaks teada, kui kiiresti on siis presidendil vaja s�ita. Usun, et ei seadnud kellegi elu rohkem ohtu kui eess�itnud kolonn. Kahetsen". Hetke p�rast �tles sepp, et asi l�heb L��ne prefektuuri Paide jaoskonda (leia mingigi �hisosa!) otsustamisele ja see pani mind pisut seletuste osas k�hklema - ikkagi endine kodukant ja mind v�ib menetleda m�ni mitte k�ige paremast s�brast klassivend. Aga tegu oli tehtud.

S�itsin rahulikult Tartusse, lugesin Piros veidi materjale, lahkusin pool tundi enne seminari l�ppu ja oh �llatust, v�tsin h��letamast peale oma just mulle kena suve soovinud �ppej�u poja. Aga oli l�bus kahetunnine jutuajamine. Nad l�ksid mingi s�psiga Nosferatu �htule Katariina kirikusse ja s�ps ise pidi j�rgmine p�ev Reversedi riideid minema esitlema a oli eelmisel ��l popid p�ksid kuskil mururoheliseks joonud. Soovitasin siis neile pesumaju.

Nii palju sellest. Trahvisumma tuleb alles kuu aja p�rast. N�dalavahetus oli kokkuv�ttes erakordselt m�ttetu. P�hap�eval sain pea kolmveerand tundi v�iksemas mereh�das k�lmas vees liguneda a t�na �nnestus siiski eurovalimistel �ra k�ia. Seal ei pidanud pead p��rama ega midagi.

Mis siis t�na veel juhtus... matuseb�rood l�id oma liidu. M�tlesid, et kui Pohlak riigilt pappi saab mingi muruplatsi eest, nahui nemadki siis liivahunniku otsas passivad? J�udu, matused on tegijad.

Columbine�i film oli pisut pikk a muidu ootatult jaburastav kogemus. Natuke liiga palju �eldi aint ette, mida ja kuidas ma m�istma pean. Midagi oli veel aga kirjutan hiljem, kui meelde tuleb.

Kommentaare ei ole: