pühapäev, aprill 20, 2003


Ometi on see filmiralli l�bi. L�puks sai Briti N�ukogust Brideshead Revisited videokogumik v�etud, kokku pea 11h, kaheks �htuks jagus. Oli nagu olema pidi, s�damlik ja pikk + kodus manatud p�halik meeleolu suurs�ndmuse puhul, aga vaatasin j�udum��da ka kaasa. Ma ei ole leidnud veel head vahet ses osas, kas meie vanemate traditsioonid (l�unas��gid, sugulaste peod, koosolemised, mingite rituaalide t�itmised), mida n�medaks peame, erinevad neist kunstlikest rutiinidest, mida ise kujundame - stiilipeod, ballid, tee�htud, kus on alati mingid reeglid, mida niisama l�bustamisel ei ole? Ma ei usu h�sti. Emadel-vanaemadel peavad laual olema rosolje, t�idetud munad, singirullid, kringel ning the m�lestused -- meil nt Bridesheadi vaadates ajastu- ja filmikohaselt vutimunad, maasikad, vahuvein ja kalamari ning "kergelt dekadentlik meeleolu".

Kui see k�ik �nnelikuks teeb, peaks ju h�sti olema. Aga nende k�itumiste algus on mu arust sarnane - teesklus, mist�ttu pole �ks tulemus parem kui teine, vaid m�lemad on vormilised ja t�hjad aktid. Aga N peaks mulle siinkohal v. tigeda loengu esteetiliste naudingute vajalikkusest haritud inimesele. Samas ei ole mu meelest ka tema puhul esteetika- ja stiilik�simused niiv�rd iseenda jaoks, sisemiselt olulised, kui paljus ka enda identiteedi kujundamiseks teiste silmis. Aga selle lause eest saan tema k�est veel rohkem... V�ibolla elu k�ibki nii. V�hem m�rke, arvan mina! (Aga ma Saussure�ilt selle eest saaksin....) Kusagil peaks ju olema hulk loomulikke ja s�ltumatuid indikaatoreid, mille p�hjal elu ning k�itumist m��ta ja kujundada saaks? A kuidas vahet teha?

Selgeminim��detavam tulemus �ritusest oli hulk veinipudeleid ja veel suurem hunnik pesemata n�usid. Haiglase j�rjekindlusega arvab keegi, t�desin hommikul, et oluline osa mustade n�ude probleemi lahendamisest on nendest kraanikaussi v�imalikult kompaktse kuhja moodustamine. No v�ibolla, aga n�ude pesemisest on see selge sammuke kaugemale. Igatahes on nad n��d puhtad ja ma ei l�hkunud �htegi �ragi. Ja oma tuba koristasin eile omiku! Kuigi tagantj�rgi Sga arutades selgus, et ma olen siin pea 3 aastat eland, aga koristasin k�ll vist juba neljandat korda. Aga tegu on tehtud, mis parata. M��ravaks sai see, et naabrimees, kes kontakti parandamas k�is, oli ka mingi m�rkuse �ksiki mu�iku kohta teind, kes seal t�en�oliselt suures r�pasuses elab.

Et mida p�nevat siis veel n�dala teisel poolel toimus. Hmm. Kirjutasin 1x elus politsei vihjeaadressile. Ei viitsinud anon��msust tekitada isegi, nagunii j�uaks IP j�rgi kuidagi j�lile, kui v�ga tahvad. Lihtsalt paari nd eest kesklinna autoteisaldajatele antud 3000.- altk�emaksu hakkas natuke n�rvidele k�ima tagantj�rgi. Mingi inspektor isegi vastas ja t�nas kenasti, et no vot raisk, on t�esti niuke probleem. Ootame-n�eme.

EPLs oli hirmus eluterve kiriku�petaja eile. Ehk tuleb meie tsiklig�ngi liikmeks kunagi, ehkki mida see talle ka pakuks. Peaks t�na J�gevamaale s�itma, aga autoga ei viitsi ja tsiklit ei usalda. K�llap vaatan mingit filmi j�lle, raisk.

Aitab praegu. L�hen ostan garaa�i uue automaatkorgi.

Kommentaare ei ole: